לאחרונה שדרגה חברת מוצרי ייצור הגבינות ומוצרי החלב, שגיא דניאל, את מערכות המחשוב ואתר האינטרנט. במקביל, החלה החברה להרחיב תחום השיווק, עם מעבר לייבוא מוצרים שלא מיוצרים בארץ. בראיון עם יוסי כהן הוא מספר על היעדים לשנה הקרובה ועל המגמות המובילות את פעילות החברה בשנה האחרונה.
החברה עוסקת בשיווק ומכירה של מוצרים במגוון תחומים, בהם חומרים לייצור גבינות ומוצרי חלב, אריזות, קופסאות, גביעים ובקבוקים. אלה הם תחומי הפעילות העיקריים של החברה, אותם מאפיינת מגמת צמיחה. לצד תחומי הפעילות האמורים, החברה משווקת ומוכרת גם מוצרי נייר וקרטון; מוצרי ניילון ואשפתונים; חומרי ניקיון וקוסמטיקה; כלים חד פעמיים; וגם קפה, קישוטים, מפיות ושוקולד.
יעוץ והכוונה בתהליכי ייצור הגבינות בנוף המרהיב של יבנאל
החברה נוסדה בשנת 1987 על ידי הבעלים, דני (דניאל) ונעמי שגיא, כאשר דני משמש בתפקיד מנכ"ל החברה. הכל החל לפני 28 שנה, כאשר הזוג שגיא הקים את חברת 'שגיא שירותי שיווק', לכלים חד פעמיים, חומרי ניקוי, מוצרי קפה ומוצרי נייר. כבר אז הוטמע האופי המשפחתי בפעילות החברה, כאשר בשלב מסוים גם ילדיהם השתלבו בעסק.
בשנת 1997 נכנסה החברה לתחום חדש ומאתגר, תחום ייצור הגבינות ומוצרי החלב. החברה החלה לשווק חומרים לייצור גבינות, כגון אנזימים לגיבון חלב, מחמצות, חיידקים לגבינות וליוגורט, צבעי מאכל מיוחדים לגבינות, תבלינים ופירות מעובדים. מהלך זה השלים את מעטפת המוצרים למחלבות. בהמשך לכך, נוספו גם מוצרי אריזה, כגון קופסאות ובקבוקים למוצרי יוגורט ולגבינות. בשנת 1999 נרשמה החברה בע"מ ובשמה הנוכחי.
כיום מפעילה החברה גם חנות אליה מוזמנים הלקוחות, כדי להתרשם מהנוף המרהיב של בקעת יבנאל וכדי לקבל יעוץ והכוונה בתהליכי ייצור הגבינות. בין היתרונות המשמעותיים, מציעה החברה ללקוחותיה, גם אפשרות לקבל סחורה על ידי קו חלוקה, בדואר או באמצעות שליח עד פתח הבית.
מאילו יתרונות נוספים נהנים לקוחות החברה?
"לקוחות החברה בתחום הגבינות ומוצרי החלב נהנים ממגוון מוצרים רחב, אשר מאפשר להם להכין כמעט כל מוצר חלב שהם חפצים. זאת, לצד היתרונות שבשיתוף בידע הרחב, שצבר דני שגיא במהלך שנות פעילותו בתחום המחלבות, ובמהלך עבודתו עם אנשי מקצוע בתחום. צוות העובדים של החברה נמצא בקשר רציף עם מדריכים מקצועיים ועם אנשי משרד החקלאות. עוד, כל לקוח יכול לקבל אוסף גדול של מתכוני גבינות. השירות המקצועי והידע ניתן באופן זהה לכל לקוח: בין אם מדובר במחלבה גדולה, שמייצרת אלפי ליטרים בשנה, ובין אם מדובר בלקוח פרטי, המעוניין לייצר גבינות בבית כתחביב".
מהם המאפיינים המבדלים את החברה בתחום?
"לקוחות הבוחרים לעבוד איתנו יודעים שהם ימצאו במקום אחד את כל הדרוש להם בתחום ייצור הגבינות ומוצרי החלב. כך, אין צורך לרכוש מחמצות אצל ספק אחד, אריזות אצל ספק אחר ובדי סינון לחלב אצל ספק שלישי. אנו מספקים את כל מוצרי הקצה הדרושים לתהליכי הייצור, כולל חומרי הניקוי למחלבה וכפפות הלטקס לשמירה על ההיגיינה. בנוסף, כל המוצרים נבדקים, נשקלים ונמדדים על מנת לוודא את איכותם וטיבם".
איזו אסטרטגיה גיבשתם כדי להתמודד עם תחרות?
"בשנים האחרונות חווה שוק המחלבות בארץ מספר טלטלות. קיבוצים רבים סגרו את המחלבות שלהם עקב קשיים כלכליים ולא מעט מחלבות פרטיות לא הצליחו לשרוד את המשברים שפגעו במשק. בהמשך לכך האסטרטגיה המרכזית שלנו, שמוכיחה את עצמה כבר קרוב ל-30 שנה, היא שמירה על אמינות עסקית גבוהה ביותר. על פי חברת D&Bרק חברת טבע מקבלת ציון טוב יותר. במקביל אנו שומרים על הצע עשיר ורחב של מוצרים במגוון רמות ומחירים. בכך מתאפשר שימור הלקוחות והספקים גם בזמנים הקשים".
מעדיפים מוצרים מתוצרת הארץ
בשגיא ישנו קו להעדפת מוצרים תוצרת הארץ, ככל שניתן. כמו כן, מתקיימים שיתופי פעולה עם לא מעט מפעלים וחברות ישראליות, בעיקר בתחום הפלסטיק המפותח בארץ. בין מוצרי החברה ניתן למצוא את המחמצות והחיידקים של ענקית הביוטכנולוגיה, 'הנסן'; את הבקבוקים של חברת 'לוג', מאשדות יעקב איחוד בעמק הירדן; את הקופסאות והגביעים של 'פלזית', מקיבוץ גזית; את הקופסאות והגביעים של 'ארדע', מאבן יהודה; את מוצרי הנייר של 'אמניר'; ואת וחומרי הניקיון של 'סנו'.
מהן המגמות המובילות את פעילות החברה בשנה האחרונה?
"בשנה האחרונה נושבת שוב הרוח המשפחתית. אל הבת של דני ונעמי, מיכל, שחזרה לעבוד בחברה, הצטרף הבעל, יוסי, והאח, נדב. כולם בעלי תארים אקדמיים בתחומי ההנדסה ומדעי הרוח. כמו כן, שודרגה מערכת המחשוב ואתר האינטרנט עובר עדכון משמעותי בימים אלה. יחד עם העובדים הוותיקים, ירדנה, לילך ואלכס, מרחיבה החברה את תחום השיווק ועוברת לייבוא מוצרים שלא מיוצרים בארץ".
שתף בפרויקט או מוצר חדש עליו עובדים בחברה בימים אלה.
"על מנת להנגיש יותר את תחום ייצור הגבינות למעוניינים לייצר בבית כתחביב, אנו עושים מאמצים לאתר אריזות קטנות של מחמצות. כיום, המחמצות אותן אנו משווקים, כגון אלה מתוצרת 'הנסן' או 'סאקו', מיועדות לכמויות של מינימום 500 ליטר חלב. פתיחת האריזות וחלוקת האבקה שלא בתנאי הייצור של חברות הביוטכנולוגיה, פוגעות במחמצות ומפחיתות את אורך חיי המדף שלהן, מחודשים לשבועות בודדים. לכן אנו עובדים כעת על איתור פתרון, שיספק מענה ללקוח הפרטי או למחלבה הקטנה, במחיר סביר".
ספר על יעדי החברה לשנה הקרובה.
"בין יעדי החברה לשנה הקרובה גם הרחבת מעגל הלקוחות והגעה אל הלקוחות הקטנים ביותר. זאת, באמצעות חיזוק תחום השיווק והאינטרנט. עוד בין היעדים גם הרחבת תפריט המוצרים בתחום יצור הגבינות ומוצרי החלב".
להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
אולמות בבאר שבע |
פולדרים ממותגים |
הסעות במרכז | המדייק
רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים
בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר